Sunday, November 8, 2009

"Aku minta pada Allah setangkai Bunga segar;
Diberinya aku kaktus berduri;
Aku minta pada Allah seekor binatang yang cantik;
Diberinya aku ulat berbulu;
Aku sedih & kecewa.
Lalu aku berputus asa.
Aku tuduh Allah tidak lagi kasih dan Sayang kepada ku;

Namun kemudian;

Kaktus itu berbunga sangat indah sekali;
dan ulat itu pun berubah menjadi kupu-kupu yang teramat cantik!
Itu jalan Allah.. indah pada waktunya!!!

Allah tidak memberi apa yang kita harapkan;
tetapi memberi apa yang kita perlukan.
Kadang-kadang kita sedih,kecewa; terluka tapi jauh di atas segalanya...
Dia sedang melakar sesuatu yang terbaik untuk kehidupan kita."

kata2 yang diambil dari facebok cbb..
kata2 yang sangat indah serta membawa maksud yang sangat mendalam..
sangat dalam jika difahami dan diteliti..
memang btol kita semua manusia hanya inginkan kesenangan dgn cara yg mudah..
tapi ingat la.'yg bulat xkan dtg bergolek,yg pipih xkan dtg melayng'
setiap perkara yang kita inginkan dalam dunia ini mesti la diiringi ngan usaha tanpa putus asa..
baharu la seseuatu kejayaan mahupun kesenangan itu akn dapat di kecapi..

No comments:

Post a Comment