Saturday, August 6, 2011

kisah anak perantauan...

tajuk xleh bla..nak over je..aku plak kan...yup..aku nak cite ttg aku..seorang anak perantauan..ye laa..aku asal johor..dan sekarang aku menetap di cheras,kuala lumpur..kiranya aku ni merantau dari kampung halaman laa..hahahahaa..lantak..ni konsep aku..jangan bangkang..ni bukan motif aku tulis entry kali ni..hari ini..sabtu 6th august bersamaan 6 ramadhan..aku duduk dirumah..lepak2..lepas solat zohor,aku duduk kat luar..lemas dah duduk kat dalam umah dr pg..tgk laa keadaan sekitar yg suram..mendung dan berangin..cukup menenangkan..then tergerak nak call kampung..mula la tangan aku mendail no adik kesayangan aku..zainah...berkumandang la nada caller ringtone "cukup indah" bila panggilan berjaya disambungkan..xsampai 5 saat dengar suara nyaring adik aku..aku borak la kejap ngan dia..then aku suruh dia pass kat ibu aku..lama aku borak ngan ibu..walaupun baru dua hari lepas borak dgn dia..tapi still rasa rindu..lepas puas aku pun letak telefon..still duduk kat luar sebab rasa tenang..then xtau kenapa tba2 aku nyanyi lagu raya yg.."kan ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas..dari jauh ku pohonkan ampun maaf..jgn sedih pagi ini...tak dpat kita bersamaa..."xtau laa nyanyian siapa...timbul rasa sayu yg mendalam dalam diri aku..rasa sedih,rindu campur aduk..walaupun ini dah tahun ketiga aku berpuasa berjauhan dari keluarga..aku still xdapat biasakan diri..menjadi anak perantauan...cemburu sangat dengan kawan2 yg balik kampung ataupun yg stay dgn family..untunglaaa jadi mereka..bukan aku xnak balik..cuma keadaan x mengizinkan..so be strong...

No comments:

Post a Comment