Friday, April 15, 2011

Bila aku berfikir....

sejenak aku terfikir...
jarang2 berlaku ni...hahahahahha..
semuanya start selepas aku chat ngan member di facebook...cukup korg tau dia sebagai "AA"
ayat2 dia wat aku terfikir..btol dan salahnya tingkah laku aku selama ni..
if you all notice..akhir2 ni banyak carutan di blog post aku kan..
ada je yg aku xpuas hati kan...
ok2..berbalik pada tajuk d atas..mengambil semula petikkan chat kami..
" AA : entah la arie..hidup kat kolej memang mcm ni agaknya..sume apa yg kita buat org perhatikan..org mengata..apa kita boleh buat???
aku : tau xpe..fed up gak sebenarnya nak mendengar mulur org2 yg suka berkata2 ni..tapi nak wat camne..mulut org bukan kita boleh tutup...
AA : btol2...org sokong apa yg arie ckp tu..kalau la mulut org kita boleh sumbat ngan stokin..kan senang..
aku : hahahaha..apa la awak ni..tapi seronok gak kalau boleh sumbat mulut org ngan stokin ni..
AA : *&^% dah sampai satu tahap malas nak pkir apa org cakap..ye la..tgk eh..kat kolej..ngan sume org *&^% senyum..kalau kenal *&^% tegur..tu pun still ada yg ckp org berlagak..
nak *&^% peluk diaorg ke apa..aiyooo..
senang cite..wat xtau je ngan apa yg org nak ckp..mereka xkenal kita..
aku : btol2..
AA : xpayah nak btol sgt la..arie tu ha..belajar rajin2..nanti dah berjaya xde la org nak kutuk..
aku : xde maknanya la..sama je...
AA : maybe la kan..tapi sekurang2nya..kalau kita fokus study..kita gak yg berjaya..xde la jadi mcm *&^% kuli je..kena keje trok2..
aku : hurmmmm...
AA : hidup ni..kalau kita mengeluh..memang la lg nampak sucks nya..cuba kita rasa keseronokkanya..baru la thrill....."
ok..motif aku letak petikkan yg pjg lebar ni..
1).. aku nak cakap kat korg2 yg selalu sgt pkir apa org ckp pasal kita..just let them talk..it will bring us no where..last2 nanti diaorg gak yg penat..
2)..seperti apa yg member aku ckp..the worlds suck at the way we look at it..
kalau kita happy ngan hidup kita..happy la jadinya kan...
fikir2kan la dan selamat beramal...

No comments:

Post a Comment