Thursday, May 20, 2010

BERJALAN2 DI BANDAR JOHOR BAHRU

Setelah tamatnya final exam aku pada 8 MAY 2010..

Kami semua merancang perjalanan pulang ke rumah masing2..

Tapi tidak bagi aku..aku tidak terus bailk ke segamat..but aku balik ke johor ke rumah kak ngah aku..

Pukul 11 pagi di stesen bas bukit jalil,aku,sue dan ain menaiki bas yang sama utk ke terminal bas larkin..

Itu la permulaan cuti semester aku di johor bahru..

Nak dijadikan cerita..pada hari khamis 13 MAY 2010..aku, sue dan ain plan untuk pergi ke city square jb..

Pukul 12 hari tu aku bersiap2 dan menaiki motor ex-5 biru kak ngah aku menuju ke Bandar tiram..

Lepas parking motor, aku kena tunggu sue ngan ain sampai..excited ni nak g cs,,tempat yg aku xpernah pegi..

Sesampainya mereka di terminal bas dan teksi di tiram..kami menaiki bas untuk nenuju ke cs..dgn tambang RM3..

Dengan bas yg bergegar2..dan perjalanan yg sangat jauh..kami pun mengumpat la dalam bas tu…

Sesampainya di cs aku sangat excited untuk menjelajah bangunan itu..

Tapi setelah berjalan didalamnya..aku rasa agak kecewa..nak tgk wayang..xde cite best..

Nak karaoke..mahal la plak..atm pun susah nak cari kat situ..geram btol…

Then kitaorg lepak kat McD je la…mengumpat lagi kat situ..asyik mengumpat je kitaorg ni..

Aku plak sempat lagi g mintak makanan free kat kak ngah aku..ye la dia keje kat aunties annes kat cs 2..

Then kitaorg jalan la pusing dalam cs 2..

Tye ttg celcom broadband dan juga digi broadband..

Mulanya aku yg beriya nak amik broadband,but at last lepas tye digi broadband 2..

Mereka pula yg beriya nak amik broadband digi..setelah terkesima dgn kehebatan digi broadband..

Habis cite kat cs..yg lawaknya ialah perjalanan balik kitaorg ni..

Aku punya la terpegun dengan pemandangan Singapore yg kelihatan dlm perjalan pulang 2..

Nampak danga bay..tambak johor..laut..bestnya..nama je aku ni anak johor..tapi dtg tmpt mcm ni pun aku xpernah..

Yg kelakarnya adalah..masa balik 2..patutnya kitaorg turun kat Bandar tiram..tapi sampai ke kota tinggi..

Kenapa??terlepas tempat nak turun.hahahahaha

Susah kalau org johor balik johor ni..(ayat ni ditujukan khas kepada sue dan ain..hehehehe,kitaorg xsalahkan kau eh sue..hahahaha)

Tu la dia cite berjalan2 di Bandar johor bahru..yg aku pertama kali dtg setelah tinggal di johor selama 20 thn..ish3..kelakar kan…

No comments:

Post a Comment