Thursday, May 20, 2010

BILA CINTA BERTEPUK SEBELAH TANGAN….

15 MAY 2010..pukul 9.40 malam..telefon bimbit Alam berbunyi..

Kedengaran lagu you are man daripada kumpulan ss501..menandakan one of his geng is calling him..

Berlari Alam daripada dapur untuk mengangkat panggilan tersebut..tertera nama Farid pada screen telefon..

Hello..Assalammualaikum..Alam mengangkat panggilan tersebut..

Waalaikumsalam..awak watpe 2???saya kacau awak ke???suara Farid menjawap pertanyaan Alam…

Alam:Xla..saya ngah berbual ngan family kat dapur tadi..nape call??rindu eh..hehehehehehe

Farid:Yup..saya rindu kat awak..ye la dah lama kan awak kat kg..macam dah xnak balik cni lagi je..

Alam:rindu eh??lekk luu..baru seminggu kan..so awak dah ok lum skrg ni??still ingat kat dia lg???

Farid:xla..saya dah lupakan dia..kan saya dah cakap..i’m done with her..and now.i’m just thinking about you my dear…bila nak balik cni..sunyi la awak xde kat cni..ye la selalu kan kita kuar lepak sama2..act..sekarang ni saya xde kawan dah..ye la geng diaorg mana nak layan saya lg..awak je la tinggal…

Alam:wow…that’s sound weird..awk jangan wat saya takut..dont tell me you are serius..

Farid:yes..i’m really serius..saya asyik ingat kat awak je sekarang ni..remember..i once said this to you..when I’m done with her..i have no interest anymore towards girl..now officially I’m gay…this why I’m calling you..

Alam:you better cut it off now..you making me laugh..xkan la awak serius nak jadi gay..c’mon la wak..pompuan bukan dia sorg je tau…

Farid:xde la..but now I’m seeing you are better than any other girls..saya dah kenal awak lama..kita rapat..dan awak sangat2 memahami saya..saya senang bila dengan awak..then kita bercakap pun xmacam ngan org lain kan..kita bersaya awak..kita selesa bersama kan…

Alam:yea..but that as a friend..not more than that..dan awak tau saya ada girlfriend kan…

Farid:you can be a bisex..tolong la wak..lets be a couple..then you will know..kita memang sesuai bersama…

Alam:awak..cukup..jgn mengarut lagi..couple???what a joke…enough is enough ok…

Farid:owh I see..nampaknya awak pun dah xsudi pada saya…xpe la..

Alam:awak..wait..dont hang up..saya tau awk tengah frust..and I know you are giving all your heart towards her..xkan la sebab 2 awak nak jadi gay..please la..think about it..bwak mengucap wak..saya sayang awak sebagai seorang kawan ok..

Farid:xpe la wak..saya faham sekarang..saya tau semua orang xsuka saya sekarang ni..xpe la biar saya hilang daripada korg semua..bye…

Dan Farid memutuskan panggilan..Alam dengan pantas memanggil semula no Farid..tetapi malangnya..telefon Farid telah dimatikan..

Fikiran Alam mula bercelaru..risau..takut..kelakar bercampur aduk didalm dirinya..

Dia mencuba lagi untuk menelefon Farid tapi semua usahanya gagal..

Pukul 11 malam telefon Alam berbunyi lagi…dia memandang telefon bimbitnya..

No yang tidak dikenali sedang memanggilnya…

Hello..sape ni???

Ni Alam kan??ni Hanif la..housemate Farid..tlg la wat something..dia ngah merapu kat umah ni..sibuk cakap dia nak mati..semua orang dah xsayang dia..

Hah??serius ke???aduyai..apa nak jadi la dia 2..xpe2 korg jaga dia dulu sampai aku balik sana..jgn sesekali tinggal kan dia sorg2 k..

Rasa risau makin menggunung dalam diri Alam..xtau apa yang harus dilakukannya…

Adakah perkara ini akan berlaku jika seorang lelaki sedar bahawa dia hanya bertepuk sebelah tangan setelah mencurahkan segalanya pada wanita yang dia cintai???

Kelakar kan.sebegini hebat penangan cinta pada seorang manusia kan..

Kita dah banyak dengar di media massa,ada yang sanggup bunuh diri,lari rumah dan macam2 lagi la..

Semuanya kerana cinta..

Aku pelik..aku bukan xsayang pada gf aku..Cuma bagi aku..percintaan yang sebenar hanya akan berlaku selepas berlakunya akad nikah..

Ye la..bercinta selepas kawin kan senang..semua benda boleh try..sebab dah halal..

Tapi ada gak yg dah try tanpa akad nikah..xbest mcm tu..x feel…

Bercinta sekarang ni ingat2 la..jangan la beriya sangat..nanti merana diri..tergadai maruah diri..

(p/s :ini semua rekaan semata2..tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia)

No comments:

Post a Comment